utorak, 16. prosinca 2014.

Novogodišnji medenjaci



Sastojci:
  • 165 gr meda,
  • 60 gr šećera u prahu,
  • 250 gr margarina ili putera, ja stavila margarin,
  • 1 jaje,
  • 1 prašak za pecivo i
  • 550 gr brašna
  • po želji cimet, može i ne mora
Kraljevska glazura:
  • 1 bjelance i 250 gr šećera, to je iz originalnog recepta, ali sam ja imala manja jaja pa su i bjelanca bila manja i meni je išlo 2 bjelanca i 350 – 400 gr šećera u prahu, plus boje po želji.
Priprema:

 Medu dodati šećer i miješati da se šećer sjedinini, otopi, pa dodati omekšali margarin pa opet miješati, ne mora da se skroz sjedini, samo da nema velikih grudvi, pa dodati jaje i opet miješati, pa pola mjere brašna, cimet i opet mješati, pa prašak za pecivo iskoro svo brasno od 550 gr.
Sad će već biti tvrdje neće biti za mućenje, ali i dalje mekano, lepljivo, pa po malo dodavati brašna i mjesiti.  Ja sam potrošila 520 gr ali ne znači da ćete i vi, zavisi da li stavljate puter ili je jaje krupnije, možda bude i 560gr, ali to mjera, tako oko 550 gr.
Kada umjesite treba da bude mekano i skoro lepljivo, najbolje završiti mješenje na stolu.
Umotati u foliju i staviti u frižider bar sat vremena.
Meni je stajalo 2h, ali je bilo super, poslije samo posuti brašnom sto i razvući pa modlicama vaditi medenjake.
Peći na 180 stepeni dok rubovi ne počnu da rumene, treba da ostanu svjetli.
Glazura – bjelance ulupti pa dodati 200 gr šećera, treba da je gušce od jogurta i onda dodati boju koju hoćete, podjeliti smjesu, na nekoliko činijica i dodati boje pa umutiti. Ako su tečne kada umutite dodate kašiku šećera u prahu u smjesu. Sipati u kese za zavrzivač pa odseći vrhove 2mm, da kada stisnete ono polako izlazi napolje.
Savet: Kada želite da obojite ceo medenjak uradite ivice prvo, polako i pažljivo pa sa čačkalicom ili nečim sličnim razvucite smjesu po cijelom medenjaku, nakon toga protresite medenjak lijevo desno da bi se ta masa odgore izjednačila svuda, pa stavite u frižider da se stegne i onda
odgore ga šarajte da vam se boje ne bi topile jedna u drugu.

Nema komentara:

Objavi komentar